معادلات درجه دوم را با استفاده از آردوینو حل کنید.

در پایان این آموزش قادر خواهید بود تا ماشین حسابی بسازید که با استفاده از یک کیبورد 12 رقمی آنالوگ و چهار دکمه ی ورودی برای تعیین متغیرهای a، b و c معادله درجه دوم شما را حل کند. با ما همراه باشید.

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 02

 

گام اول : ابزار و قطعات مورد نیاز

 

آردوینو UNO × 1
برد بورد سایز متوسط × 1
نمایشگر کاراکتری 16*2 × 1
صفحه کلید 3*4 × 1
سیم جامپر × 1
کلید دکمه ای × 4
مقاومت ( 16 عدد 500 اهمی ، 4 عدد 1 کیلواهمی و یک عدد 6 کیلواهمی) × 1
پتانسیومتر × 1
LED × 3
هویه و سیم لحیم × 1
سیم چین × 1

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 03

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 04academy 941214 Second degree equation solver with arduino 05academy 941214 Second degree equation solver with arduino 06

گام دوم : صفحه کلید آنالوگ

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 08

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 09

academy 941211 Analog Keypad Backpack 10

اولین چیزی که باید ساخته شود، صفحه کلید آنالوگ است. برای مشاهده آموزش ساخت و جزئیات آن به این آموزش مراجعه فرمایید.

در اینجا از یک مقاومت 500 اهمی به جای مقاومت 1کیلواهمی استفاده شده است و به جای مقاومت 6کیلواهمی مقاومت 12کیلواهمی به کار رفته است. ممکن است بخواهید از این مقادیر استفاده کنید تا نیازی به تغییر کد نباشد. از طرفی در اینجا از استریپ بورد که کار را واقعا ساده می کند، استفاده نشده است.

همچنین شما به 12 مقاومت 500 اهمی و یک مقاومت 6 کیلواهمی نیاز دارید که می توانند با مقادیر معادل (مثلا استفاده از دو مقاومت 12 کیلواهمی به صورت موازی به جای مقاومت 6 کیلواهمی) جایگزین شوند.

گام سوم : قراردادن قطعات روی بردبورد

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 11

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 12 1

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 12 2

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 13

ابتدا LCD را با توجه به تصویر و با استفاده از پین های 2، 3، 4، 5، 11 و 12 متصل کنید.
سپس پتانسیومتر را متصل کنید و یک سیم جامپر همانگونه که در تصاویر نشان داده شده است، به LCD وصل کنید.
برای دکمه ها و LEDها نیز بهتر است ، با توجه به تصاویر عمل کنید.
LED ها به پین های 15، 16، 17 و 18 متصل می شوند که در واقع پین های آنالوگ A1، A2، A3 و A4هستند، که سه پین اول زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که بخواهید یک عدد را در متغیر های a، b و c ذخیره کنید و پین آخر برای جمع بندی اطلاعات دریافتی و حل معادله توسط آردوینو مورد استفاده قرار میگیرد.
دکمه ها به پین های 6، 7، 8 و 9 متصل می شوند که با فشار سه دکمه اول، مقادیر ورودی برای متغیر های a، b و c ذخیره می شوند و دکمه ی آخر به آردوینو علامت می دهد تا معادله را حل کند.
بخش آخر کیبورد است که باید به صورت جداگانه نسبت به مقاومت ها متصل شود. کیبورد دارای سه سیم است که قرمز و مشکی به ترتیب به 5V و زمین می روند و آخرین سیم به پین آنالوگ 0 (A0) متصل می شود.

گام چهارم : کد

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 14

کد را کپی کرده و روی آردوینو آپلود کنید.
بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد، این است که کیبورد به درستی پاسخ گو نباشد. برای حل این مشکل باید دکمه های روی کیبورد را یکی یکی فشار دهید و outputValue1 را از طریق serial display بررسی کنید. سپس در فرم زیر اعداد (1, 11, 21 ,27......) را تغییر دهید.

if (outputValue1 > 1){
if (outputValue1 > 11){
if (outputValue1 > 21){
if (outputValue1 > 27){
if (outputValue1 > 33){
if (outputValue1 > 38){
if (outputValue1 > 41){
if (outputValue1 > 45){
if (outputValue1 > 47){
if (outputValue1 >= 52){
if (outputValue1 > 54){
if (outputValue1 > 56){
if (outputValue1 > 59){s1 =100;}


بنابراین وقتی کلیدها فشار داده شوند، اعداد 9, 16, 25, 30, 35, 40, 43, 46, 51, 53, 55, 58, 90 بدست میآیند. اگر از اعداد 1, 11, 21, 27..... که بین این اعداد هستند استفاده کنیم حل مسئله راحت می شود

گام پنجم : راه اندازی نهایی

academy 941214 Second degree equation solver with arduino 15

و اما اینکه به چه چیزهایی برای وارد کردن متغیرهای a، b و c نیاز دارید.
برای این کار باید ابتدا مقادیر را از طریق کیبورد وارد کنید و سپس دکمه مربوطه را فشار دهید تا مقدار مورد نظر در داخل متغیر راست جایگزین شود. کلید # برای وارد کردن اعداد منفی استفاده می شود بنابراین برای ساخت عدد -12 باید کلید های 1، 2 و # را بزنید.
سپس کلید * را برای برگشت به 0 و برنامه ریزی متغیر بعدی فشار دهید. زمانی که آخرین دکمه را فشار می دهید، LCD پاسخ را نمایش می دهد. (اگر معادله مورد نظر دارای جواب نباشد، 'impossible' و اگر بیشتر از یک جواب داشته باشد، 'indefinite' نمایش داده خواهد شد.)
منبع : سایت instructables

افزودن نظر
  • هیچ نظری یافت نشد

دسته بندی ها

Icon Arduino
آردوینو
Icon Raspberry Pi
رسپبری پای
Icon Launchpad
لانچ پد
Icon St
برد های دیسکاوری
Icon Sensors
سنسورها
Icon Other
سایر پروژه ها

جدیدترین آموزش ها


محبوبترین آموزش ها


شماره تماس: ۵۹ ۸۳ ۰۲ ۸۸ ۰۲۱

info@caferobot.ir

ایران | تهران

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ورود

ثبت


x

مطلب مفیدی بود؟

برای دریافت جدیدترین آموزش ها و خبرها در ایمیل خود، در خبرنامه کافه ربات عضو شوید