آموزش راه اندازی نمایشگر 0.96 اینچ OLED با رابط SPI با آردوینو

فهرست مطالب

ویژگی های نمایشگر 0.96 اینچ OLED با رابط SPI

نمایشگر های OLED، نمایشگر هایی با کنتراست و رزولوشن بالا می‌باشند، از این رو وضوح تصویر مناسبی را برای کاربر فراهم می‌کنند. نمایشگرهای OLED نیاز به نور پس زمینه Backlight ندارند و پیکسل‌ها خودشان نورافشانی می‌کنند و در مقایسه با LCDهای کریستال مایع، باریک‌تر و شفاف‌تر بوده و کنتراست بالاتر و مصرف توان کمتری دارند. چیپ درایور این ماژول SSD1306 است که توانایی ارتباط SPI را برای این ماژول فراهم می‌آورد.

جهت دریافت دیتاشیت SSD1306 اینجا کلیک کنید.

معرفی پایه ها (Pinout) نمایشگر 0.96 اینچ OLED با رابط SPI

نمایشگر 0.96 اینچ OLED دارای 7 پایه به شرح زیر است:

  • VCC: تغذیه نمایشگر  5 ولت
  • GND: زمین
  • SCK:  همزمان سازی برای پروتکل SPI
  • MOSI: اطلاعات برای پروتکل SPI
  • CSانتخاب ماژول برای پروتکل SPI
  • D/Cدیتا/دستور
  • RESریست

پین اوت (Pinout) این نمایشگر را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

لوازمی که به آن احتیاج دارید

قطعات مورد نیاز

آردوینو UNO R3 × 1
ماژول نمایشگر 0.96 اینچ OLED × 1
سیم جامپر × 1

نرم افزارهای مورد نیاز

آردوینو IDE

راه اندازی ماژول نمایشگر 0.96 اینچ OLED با آردوینو

گام اول: سیم بندی

مطابق مدار زیر، نمایشگر را به آردوینو وصل کنید.

گام دوم: کتابخانه

ابتدا کتابخانه های زیر را  بر آردوینوی خود نصب کنید. 

https://github.com/adafruit/Adafruit_SSD1306

https://github.com/adafruit/Adafruit-GFX-Library

توجه

اگر نیاز به راهنمایی بیشتر برای نصب کتابخانه بر روی آردوینو دارید، می توانید به آموزش نصب کتابخانه بر آردوینو مراجعه کنید.

گام سوم: کد

کد زیر را روی برد آردوینوی خود آپلود کنید.

   /*
  modified on Des 13, 2020
  Modified by MohammedDamirchi from https://github.com/adafruit/Adafruit_SSD1306
  
Home
*/ /************************************************************************** This is an example for our Monochrome OLEDs based on SSD1306 drivers Pick one up today in the adafruit shop! ------> http://www.adafruit.com/category/63_98 This example is for a 128x32 pixel display using SPI to communicate 4 or 5 pins are required to interface. Adafruit invests time and resources providing this open source code, please support Adafruit and open-source hardware by purchasing products from Adafruit! Written by Limor Fried/Ladyada for Adafruit Industries, with contributions from the open source community. BSD license, check license.txt for more information All text above, and the splash screen below must be included in any redistribution. **************************************************************************/ #include <SPI.h> #include <Wire.h> #include <Adafruit_GFX.h> #include <Adafruit_SSD1306.h> #define SCREEN_WIDTH 128 // OLED display width, in pixels #define SCREEN_HEIGHT 64 // OLED display height, in pixels // Declaration for SSD1306 display connected using software SPI (default case): //#define OLED_MOSI 9 //#define OLED_CLK 10 //#define OLED_DC 11 //#define OLED_CS 12 //#define OLED_RESET 13 //Adafruit_SSD1306 display(SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT, // OLED_MOSI, OLED_CLK, OLED_DC, OLED_RESET, OLED_CS); //Comment out above, uncomment this block to use hardware SPI #define OLED_DC 8 #define OLED_CS 10 #define OLED_RESET 9 Adafruit_SSD1306 display(SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT, &SPI, OLED_DC, OLED_RESET, OLED_CS); #define NUMFLAKES 10 // Number of snowflakes in the animation example #define LOGO_HEIGHT 16 #define LOGO_WIDTH 16 static const unsigned char PROGMEM logo_bmp[] = { B00000000, B11000000, B00000001, B11000000, B00000001, B11000000, B00000011, B11100000, B11110011, B11100000, B11111110, B11111000, B01111110, B11111111, B00110011, B10011111, B00011111, B11111100, B00001101, B01110000, B00011011, B10100000, B00111111, B11100000, B00111111, B11110000, B01111100, B11110000, B01110000, B01110000, B00000000, B00110000 }; void setup() { Serial.begin(9600); // SSD1306_SWITCHCAPVCC = generate display voltage from 3.3V internally if(!display.begin(SSD1306_SWITCHCAPVCC)) { Serial.println(F("SSD1306 allocation failed")); for(;;); // Don't proceed, loop forever } // Show initial display buffer contents on the screen -- // the library initializes this with an Adafruit splash screen. display.display(); delay(2000); // Pause for 2 seconds // Clear the buffer display.clearDisplay(); // Draw a single pixel in white display.drawPixel(10, 10, SSD1306_WHITE); // Show the display buffer on the screen. You MUST call display() after // drawing commands to make them visible on screen! display.display(); delay(2000); // display.display() is NOT necessary after every single drawing command, // unless that's what you want...rather, you can batch up a bunch of // drawing operations and then update the screen all at once by calling // display.display(). These examples demonstrate both approaches... testdrawline(); // Draw many lines testdrawrect(); // Draw rectangles (outlines) testfillrect(); // Draw rectangles (filled) testdrawcircle(); // Draw circles (outlines) testfillcircle(); // Draw circles (filled) testdrawroundrect(); // Draw rounded rectangles (outlines) testfillroundrect(); // Draw rounded rectangles (filled) testdrawtriangle(); // Draw triangles (outlines) testfilltriangle(); // Draw triangles (filled) testdrawchar(); // Draw characters of the default font testdrawstyles(); // Draw 'stylized' characters testscrolltext(); // Draw scrolling text testdrawbitmap(); // Draw a small bitmap image // Invert and restore display, pausing in-between display.invertDisplay(true); delay(1000); display.invertDisplay(false); delay(1000); testanimate(logo_bmp, LOGO_WIDTH, LOGO_HEIGHT); // Animate bitmaps } void loop() { } void testdrawline() { int16_t i; display.clearDisplay(); // Clear display buffer for(i=0; i<display.width(); i+=4) { display.drawLine(0, 0, i, display.height()-1, SSD1306_WHITE); display.display(); // Update screen with each newly-drawn line delay(1); } for(i=0; i<display.height(); i+=4) { display.drawLine(0, 0, display.width()-1, i, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } delay(250); display.clearDisplay(); for(i=0; i<display.width(); i+=4) { display.drawLine(0, display.height()-1, i, 0, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } for(i=display.height()-1; i>=0; i-=4) { display.drawLine(0, display.height()-1, display.width()-1, i, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } delay(250); display.clearDisplay(); for(i=display.width()-1; i>=0; i-=4) { display.drawLine(display.width()-1, display.height()-1, i, 0, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } for(i=display.height()-1; i>=0; i-=4) { display.drawLine(display.width()-1, display.height()-1, 0, i, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } delay(250); display.clearDisplay(); for(i=0; i<display.height(); i+=4) { display.drawLine(display.width()-1, 0, 0, i, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } for(i=0; i<display.width(); i+=4) { display.drawLine(display.width()-1, 0, i, display.height()-1, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } delay(2000); // Pause for 2 seconds } void testdrawrect(void) { display.clearDisplay(); for(int16_t i=0; i<display.height()/2; i+=2) { display.drawRect(i, i, display.width()-2*i, display.height()-2*i, SSD1306_WHITE); display.display(); // Update screen with each newly-drawn rectangle delay(1); } delay(2000); } void testfillrect(void) { display.clearDisplay(); for(int16_t i=0; i<display.height()/2; i+=3) { // The INVERSE color is used so rectangles alternate white/black display.fillRect(i, i, display.width()-i*2, display.height()-i*2, SSD1306_INVERSE); display.display(); // Update screen with each newly-drawn rectangle delay(1); } delay(2000); } void testdrawcircle(void) { display.clearDisplay(); for(int16_t i=0; i<max(display.width(),display.height())/2; i+=2) { display.drawCircle(display.width()/2, display.height()/2, i, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } delay(2000); } void testfillcircle(void) { display.clearDisplay(); for(int16_t i=max(display.width(),display.height())/2; i>0; i-=3) { // The INVERSE color is used so circles alternate white/black display.fillCircle(display.width() / 2, display.height() / 2, i, SSD1306_INVERSE); display.display(); // Update screen with each newly-drawn circle delay(1); } delay(2000); } void testdrawroundrect(void) { display.clearDisplay(); for(int16_t i=0; i<display.height()/2-2; i+=2) { display.drawRoundRect(i, i, display.width()-2*i, display.height()-2*i, display.height()/4, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } delay(2000); } void testfillroundrect(void) { display.clearDisplay(); for(int16_t i=0; i<display.height()/2-2; i+=2) { // The INVERSE color is used so round-rects alternate white/black display.fillRoundRect(i, i, display.width()-2*i, display.height()-2*i, display.height()/4, SSD1306_INVERSE); display.display(); delay(1); } delay(2000); } void testdrawtriangle(void) { display.clearDisplay(); for(int16_t i=0; i<max(display.width(),display.height())/2; i+=5) { display.drawTriangle( display.width()/2 , display.height()/2-i, display.width()/2-i, display.height()/2+i, display.width()/2+i, display.height()/2+i, SSD1306_WHITE); display.display(); delay(1); } delay(2000); } void testfilltriangle(void) { display.clearDisplay(); for(int16_t i=max(display.width(),display.height())/2; i>0; i-=5) { // The INVERSE color is used so triangles alternate white/black display.fillTriangle( display.width()/2 , display.height()/2-i, display.width()/2-i, display.height()/2+i, display.width()/2+i, display.height()/2+i, SSD1306_INVERSE); display.display(); delay(1); } delay(2000); } void testdrawchar(void) { display.clearDisplay(); display.setTextSize(1); // Normal 1:1 pixel scale display.setTextColor(SSD1306_WHITE); // Draw white text display.setCursor(0, 0); // Start at top-left corner display.cp437(true); // Use full 256 char 'Code Page 437' font // Not all the characters will fit on the display. This is normal. // Library will draw what it can and the rest will be clipped. for(int16_t i=0; i<256; i++) { if(i == '\n') display.write(' '); else display.write(i); } display.display(); delay(2000); } void testdrawstyles(void) { display.clearDisplay(); display.setTextSize(1); // Normal 1:1 pixel scale display.setTextColor(SSD1306_WHITE); // Draw white text display.setCursor(0,0); // Start at top-left corner display.println(F("Hello, world!")); display.setTextColor(SSD1306_BLACK, SSD1306_WHITE); // Draw 'inverse' text display.println(3.141592); display.setTextSize(2); // Draw 2X-scale text display.setTextColor(SSD1306_WHITE); display.print(F("0x")); display.println(0xDEADBEEF, HEX); display.display(); delay(2000); } void testscrolltext(void) { display.clearDisplay(); display.setTextSize(2); // Draw 2X-scale text display.setTextColor(SSD1306_WHITE); display.setCursor(10, 0); display.println(F("scroll")); display.display(); // Show initial text delay(100); // Scroll in various directions, pausing in-between: display.startscrollright(0x00, 0x0F); delay(2000); display.stopscroll(); delay(1000); display.startscrollleft(0x00, 0x0F); delay(2000); display.stopscroll(); delay(1000); display.startscrolldiagright(0x00, 0x07); delay(2000); display.startscrolldiagleft(0x00, 0x07); delay(2000); display.stopscroll(); delay(1000); } void testdrawbitmap(void) { display.clearDisplay(); display.drawBitmap( (display.width() - LOGO_WIDTH ) / 2, (display.height() - LOGO_HEIGHT) / 2, logo_bmp, LOGO_WIDTH, LOGO_HEIGHT, 1); display.display(); delay(1000); } #define XPOS 0 // Indexes into the 'icons' array in function below #define YPOS 1 #define DELTAY 2 void testanimate(const uint8_t *bitmap, uint8_t w, uint8_t h) { int8_t f, icons[NUMFLAKES][3]; // Initialize 'snowflake' positions for(f=0; f< NUMFLAKES; f++) { icons[f][XPOS] = random(1 - LOGO_WIDTH, display.width()); icons[f][YPOS] = -LOGO_HEIGHT; icons[f][DELTAY] = random(1, 6); Serial.print(F("x: ")); Serial.print(icons[f][XPOS], DEC); Serial.print(F(" y: ")); Serial.print(icons[f][YPOS], DEC); Serial.print(F(" dy: ")); Serial.println(icons[f][DELTAY], DEC); } for(;;) { // Loop forever... display.clearDisplay(); // Clear the display buffer // Draw each snowflake: for(f=0; f< NUMFLAKES; f++) { display.drawBitmap(icons[f][XPOS], icons[f][YPOS], bitmap, w, h, SSD1306_WHITE); } display.display(); // Show the display buffer on the screen delay(200); // Pause for 1/10 second // Then update coordinates of each flake... for(f=0; f< NUMFLAKES; f++) { icons[f][YPOS] += icons[f][DELTAY]; // If snowflake is off the bottom of the screen... if (icons[f][YPOS] >= display.height()) { // Reinitialize to a random position, just off the top icons[f][XPOS] = random(1 - LOGO_WIDTH, display.width()); icons[f][YPOS] = -LOGO_HEIGHT; icons[f][DELTAY] = random(1, 6); } } } }

این کد جهت تست نمایشگر می‌باشد و انواع اشکال و طرح‌های مختلف را به صورت گرافیکی نمایش می‌دهد. 

آموزش های مشابه

Comments (8)

  • مجید Reply

    کد بالا با نحوه اتصال سیم ها در شکل کار نمیکنه از این کد استفاده کنید:
    × اسم پایه های ماژول رو تو قسمت تعریف پایه های خروجی مشخص کردم.
    موفق باشید

    /**************************************************************************
    This is an example for our Monochrome OLEDs based on SSD1306 drivers

    Pick one up today in the adafruit shop!
    ——> http://www.adafruit.com/category/63_98

    This example is for a 128×64 pixel display using SPI to communicate
    4 or 5 pins are required to interface.

    Adafruit invests time and resources providing this open
    source code, please support Adafruit and open-source
    hardware by purchasing products from Adafruit!

    Written by Limor Fried/Ladyada for Adafruit Industries,
    with contributions from the open source community.
    BSD license, check license.txt for more information
    All text above, and the splash screen below must be
    included in any redistribution.
    **************************************************************************/

    #include
    #include
    #include
    #include

    #define SCREEN_WIDTH 128 // OLED display width, in pixels
    #define SCREEN_HEIGHT 64 // OLED display height, in pixels

    // Declaration for SSD1306 display connected using software SPI (default case):
    #define OLED_MOSI 9 //D1
    #define OLED_CLK 10 //D0
    #define OLED_DC 11 //DC
    #define OLED_CS 12 //CS
    #define OLED_RESET 13 //RST
    Adafruit_SSD1306 display(SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT,
    OLED_MOSI, OLED_CLK, OLED_DC, OLED_RESET, OLED_CS);

    /* Comment out above, uncomment this block to use hardware SPI
    #define OLED_DC 6
    #define OLED_CS 7
    #define OLED_RESET 8
    Adafruit_SSD1306 display(SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT,
    &SPI, OLED_DC, OLED_RESET, OLED_CS);
    */

    #define NUMFLAKES 10 // Number of snowflakes in the animation example

    #define LOGO_HEIGHT 16
    #define LOGO_WIDTH 16
    static const unsigned char PROGMEM logo_bmp[] =
    { B00000000, B11000000,
    B00000001, B11000000,
    B00000001, B11000000,
    B00000011, B11100000,
    B11110011, B11100000,
    B11111110, B11111000,
    B01111110, B11111111,
    B00110011, B10011111,
    B00011111, B11111100,
    B00001101, B01110000,
    B00011011, B10100000,
    B00111111, B11100000,
    B00111111, B11110000,
    B01111100, B11110000,
    B01110000, B01110000,
    B00000000, B00110000 };

    void setup() {
    Serial.begin(9600);

    // SSD1306_SWITCHCAPVCC = generate display voltage from 3.3V internally
    if(!display.begin(SSD1306_SWITCHCAPVCC)) {
    Serial.println(F(“SSD1306 allocation failed”));
    for(;;); // Don’t proceed, loop forever
    }

    // Show initial display buffer contents on the screen —
    // the library initializes this with an Adafruit splash screen.
    display.display();
    delay(2000); // Pause for 2 seconds

    // Clear the buffer
    display.clearDisplay();

    // Draw a single pixel in white
    display.drawPixel(10, 10, SSD1306_WHITE);

    // Show the display buffer on the screen. You MUST call display() after
    // drawing commands to make them visible on screen!
    display.display();
    delay(2000);
    // display.display() is NOT necessary after every single drawing command,
    // unless that’s what you want…rather, you can batch up a bunch of
    // drawing operations and then update the screen all at once by calling
    // display.display(). These examples demonstrate both approaches…

    testdrawline(); // Draw many lines

    testdrawrect(); // Draw rectangles (outlines)

    testfillrect(); // Draw rectangles (filled)

    testdrawcircle(); // Draw circles (outlines)

    testfillcircle(); // Draw circles (filled)

    testdrawroundrect(); // Draw rounded rectangles (outlines)

    testfillroundrect(); // Draw rounded rectangles (filled)

    testdrawtriangle(); // Draw triangles (outlines)

    testfilltriangle(); // Draw triangles (filled)

    testdrawchar(); // Draw characters of the default font

    testdrawstyles(); // Draw ‘stylized’ characters

    testscrolltext(); // Draw scrolling text

    testdrawbitmap(); // Draw a small bitmap image

    // Invert and restore display, pausing in-between
    display.invertDisplay(true);
    delay(1000);
    display.invertDisplay(false);
    delay(1000);

    testanimate(logo_bmp, LOGO_WIDTH, LOGO_HEIGHT); // Animate bitmaps
    }

    void loop() {
    }

    void testdrawline() {
    int16_t i;

    display.clearDisplay(); // Clear display buffer

    for(i=0; i<display.width(); i+=4) {
    display.drawLine(0, 0, i, display.height()-1, SSD1306_WHITE);
    display.display(); // Update screen with each newly-drawn line
    delay(1);
    }
    for(i=0; i<display.height(); i+=4) {
    display.drawLine(0, 0, display.width()-1, i, SSD1306_WHITE);
    display.display();
    delay(1);
    }
    delay(250);

    display.clearDisplay();

    for(i=0; i=0; i-=4) {
    display.drawLine(0, display.height()-1, display.width()-1, i, SSD1306_WHITE);
    display.display();
    delay(1);
    }
    delay(250);

    display.clearDisplay();

    for(i=display.width()-1; i>=0; i-=4) {
    display.drawLine(display.width()-1, display.height()-1, i, 0, SSD1306_WHITE);
    display.display();
    delay(1);
    }
    for(i=display.height()-1; i>=0; i-=4) {
    display.drawLine(display.width()-1, display.height()-1, 0, i, SSD1306_WHITE);
    display.display();
    delay(1);
    }
    delay(250);

    display.clearDisplay();

    for(i=0; i<display.height(); i+=4) {
    display.drawLine(display.width()-1, 0, 0, i, SSD1306_WHITE);
    display.display();
    delay(1);
    }
    for(i=0; i<display.width(); i+=4) {
    display.drawLine(display.width()-1, 0, i, display.height()-1, SSD1306_WHITE);
    display.display();
    delay(1);
    }

    delay(2000); // Pause for 2 seconds
    }

    void testdrawrect(void) {
    display.clearDisplay();

    for(int16_t i=0; i<display.height()/2; i+=2) {
    display.drawRect(i, i, display.width()-2*i, display.height()-2*i, SSD1306_WHITE);
    display.display(); // Update screen with each newly-drawn rectangle
    delay(1);
    }

    delay(2000);
    }

    void testfillrect(void) {
    display.clearDisplay();

    for(int16_t i=0; i<display.height()/2; i+=3) {
    // The INVERSE color is used so rectangles alternate white/black
    display.fillRect(i, i, display.width()-i*2, display.height()-i*2, SSD1306_INVERSE);
    display.display(); // Update screen with each newly-drawn rectangle
    delay(1);
    }

    delay(2000);
    }

    void testdrawcircle(void) {
    display.clearDisplay();

    for(int16_t i=0; i0; i-=3) {
    // The INVERSE color is used so circles alternate white/black
    display.fillCircle(display.width() / 2, display.height() / 2, i, SSD1306_INVERSE);
    display.display(); // Update screen with each newly-drawn circle
    delay(1);
    }

    delay(2000);
    }

    void testdrawroundrect(void) {
    display.clearDisplay();

    for(int16_t i=0; i<display.height()/2-2; i+=2) {
    display.drawRoundRect(i, i, display.width()-2*i, display.height()-2*i,
    display.height()/4, SSD1306_WHITE);
    display.display();
    delay(1);
    }

    delay(2000);
    }

    void testfillroundrect(void) {
    display.clearDisplay();

    for(int16_t i=0; i<display.height()/2-2; i+=2) {
    // The INVERSE color is used so round-rects alternate white/black
    display.fillRoundRect(i, i, display.width()-2*i, display.height()-2*i,
    display.height()/4, SSD1306_INVERSE);
    display.display();
    delay(1);
    }

    delay(2000);
    }

    void testdrawtriangle(void) {
    display.clearDisplay();

    for(int16_t i=0; i0; i-=5) {
    // The INVERSE color is used so triangles alternate white/black
    display.fillTriangle(
    display.width()/2 , display.height()/2-i,
    display.width()/2-i, display.height()/2+i,
    display.width()/2+i, display.height()/2+i, SSD1306_INVERSE);
    display.display();
    delay(1);
    }

    delay(2000);
    }

    void testdrawchar(void) {
    display.clearDisplay();

    display.setTextSize(1); // Normal 1:1 pixel scale
    display.setTextColor(SSD1306_WHITE); // Draw white text
    display.setCursor(0, 0); // Start at top-left corner
    display.cp437(true); // Use full 256 char ‘Code Page 437’ font

    // Not all the characters will fit on the display. This is normal.
    // Library will draw what it can and the rest will be clipped.
    for(int16_t i=0; i<256; i++) {
    if(i == '\n') display.write(' ');
    else display.write(i);
    }

    display.display();
    delay(2000);
    }

    void testdrawstyles(void) {
    display.clearDisplay();

    display.setTextSize(1); // Normal 1:1 pixel scale
    display.setTextColor(SSD1306_WHITE); // Draw white text
    display.setCursor(0,0); // Start at top-left corner
    display.println(F("Hello, world!"));

    display.setTextColor(SSD1306_BLACK, SSD1306_WHITE); // Draw 'inverse' text
    display.println(3.141592);

    display.setTextSize(2); // Draw 2X-scale text
    display.setTextColor(SSD1306_WHITE);
    display.print(F("0x")); display.println(0xDEADBEEF, HEX);

    display.display();
    delay(2000);
    }

    void testscrolltext(void) {
    display.clearDisplay();

    display.setTextSize(2); // Draw 2X-scale text
    display.setTextColor(SSD1306_WHITE);
    display.setCursor(10, 0);
    display.println(F("scroll"));
    display.display(); // Show initial text
    delay(100);

    // Scroll in various directions, pausing in-between:
    display.startscrollright(0x00, 0x0F);
    delay(2000);
    display.stopscroll();
    delay(1000);
    display.startscrollleft(0x00, 0x0F);
    delay(2000);
    display.stopscroll();
    delay(1000);
    display.startscrolldiagright(0x00, 0x07);
    delay(2000);
    display.startscrolldiagleft(0x00, 0x07);
    delay(2000);
    display.stopscroll();
    delay(1000);
    }

    void testdrawbitmap(void) {
    display.clearDisplay();

    display.drawBitmap(
    (display.width() – LOGO_WIDTH ) / 2,
    (display.height() – LOGO_HEIGHT) / 2,
    logo_bmp, LOGO_WIDTH, LOGO_HEIGHT, 1);
    display.display();
    delay(1000);
    }

    #define XPOS 0 // Indexes into the 'icons' array in function below
    #define YPOS 1
    #define DELTAY 2

    void testanimate(const uint8_t *bitmap, uint8_t w, uint8_t h) {
    int8_t f, icons[NUMFLAKES][3];

    // Initialize 'snowflake' positions
    for(f=0; f< NUMFLAKES; f++) {
    icons[f][XPOS] = random(1 – LOGO_WIDTH, display.width());
    icons[f][YPOS] = -LOGO_HEIGHT;
    icons[f][DELTAY] = random(1, 6);
    Serial.print(F("x: "));
    Serial.print(icons[f][XPOS], DEC);
    Serial.print(F(" y: "));
    Serial.print(icons[f][YPOS], DEC);
    Serial.print(F(" dy: "));
    Serial.println(icons[f][DELTAY], DEC);
    }

    for(;;) { // Loop forever…
    display.clearDisplay(); // Clear the display buffer

    // Draw each snowflake:
    for(f=0; f< NUMFLAKES; f++) {
    display.drawBitmap(icons[f][XPOS], icons[f][YPOS], bitmap, w, h, SSD1306_WHITE);
    }

    display.display(); // Show the display buffer on the screen
    delay(200); // Pause for 1/10 second

    // Then update coordinates of each flake…
    for(f=0; f= display.height()) {
    // Reinitialize to a random position, just off the top
    icons[f][XPOS] = random(1 – LOGO_WIDTH, display.width());
    icons[f][YPOS] = -LOGO_HEIGHT;
    icons[f][DELTAY] = random(1, 6);
    }
    }
    }
    }

    مارس 7, 2021 at 7:19 ب.ظ
    • مهران ملکی Reply

      سلام. ممنون از نظر شما.
      کد اصلاح شد. الان بدون مشکل کار میکنه.

      مارس 8, 2021 at 9:04 ق.ظ
  • امیرحسین Reply

    سلام خسته نباشید، سوالی داشتم. اینکه در عکس واقعی پایه D0 یا همانی که در عکس نشان دادید که نوشتید SCK و همچنین پایه D1 یا همان MOSI که هست می توان گفت همان پایه D0 همان پایه SDA و همچنین پایه D1 همان پایه SCL است ؟ آخه نمایشگری که دارم به جای پایه D0 و D1 نوشته SDA و SCL. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    سپتامبر 17, 2021 at 2:28 ب.ظ
    • مهران ملکی Reply

      سلام.
      نمایشگری که دارید دقیقا همین مدل هست؟ بعضا پیش میاد که شرکت‌های سازنده با اینکه پروتکل ارتباطی SPI هست باز به جای MOSI مینویسن SDA و به جای SCK هم مینویسن SCL. در حالی که پروتکل ارتباطی I2C نیست. اگر مدل نمایشگر شما هم عینا مشابه همین مدل نمایشگر استفاده شده است میتونید از همین سیم‌بندی و کد استفاده شده در این آموزش استفاده کنید.

      سپتامبر 18, 2021 at 10:00 ق.ظ
      • امیرحسین Reply

        سلام
        نمایشگرم از سایت شما خریدم و لینکشم این است https://thecaferobot.com/store/0-96-oled-spi-module بعد اینکه تو سایتتون نوشته SPI ولی I2C نیستش پس فکر کنم می تونم نمایشگرم رو مطابق اینی که توی این سایته رو مشابهش رو انجام بدم . مشکلی که پیش نمیاد؟ اگه اینی که من از سایتتون خریدم با اینی که توی اینجا گداشتید، ویژگی هایش یکسان است بگید که انجامش بدم و گرنه لطف می کنید یک نمایشگر دیگه با این مشخصاتی که می خواستم رو برام معرفی کنید؟ ممنون میشم

        سپتامبر 18, 2021 at 11:31 ق.ظ
        • مهران ملکی Reply

          سلام.
          بله ویژگی‌هاش دقیقا یکسان هست و مشکلی پیش نمیاد، میتونید از همین کد و آموزش استفاده کنید.

          سپتامبر 18, 2021 at 5:37 ب.ظ
  • آرش Reply

    با سلام
    اگر همزمان با اتصال این نمایشگر بخواهیم تجهیز دیگری نیز با پروتکل SPI به اردینو متصل کنیم (مثلا ماژول nrf) راه حل چیست ؟ آیا امکان پذیر است ؟

    دسامبر 24, 2022 at 9:02 ق.ظ
    • علی عبدالملکی Reply

      سلام
      بله میتونید وصل کنید، ساختار پروتکل spi طوری هست که همزمان میتونه چنتا slave رو مدیریت کنه
      به این شکل هست که تمام پایه های spi رو غیر از chip select با oled یکی کنید
      و فقط chip select رو به پین دیگه ای وصل کنید و در کد برنامه با کنترل chip select ماژول nrf رو هم راه اندازی کنید

      فوریه 27, 2023 at 6:39 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.